الخميس، 14 سبتمبر 2017

صلاح خضر..........................منجاااااه بينى وبين البحر

..........**منجاااااااه بينى وبين البحر*****
....يا بجر
انا اللى عاشقك
وعاشق سكونك
....وانا اللى كنت
جاليسك فى ساعه سكوتك
....فرشتلى موجك
يا بحر امشى عليه
....واسمع صوتك
... دلوقتى ليه بابحر
تحرمنى من وجودك
.... وانا اللى عاشق
سحرك ولونك
.... كل الناس خايفه
منك وتبعد عنك
.... بس انا يابحر
لاهمنى موجك
.... ولا قوى صخورك
.... عارف ليه يابحر ؟؟
.... عشااان انا عاشق
وعاشق وجودك
.... كاان بنااا كلام
واشعاار وهياااام
.... كنت ببقى سعيد
لما تجينى فى المنااام
.... كنت
ببقى فى دنيااا
تانيه ولا فالاحلام
....كنت لما اقعد
واشكيلك
كنت تسمعنى وتقولى اشجينى
....كتير يااابحر
اشتقتلك
لاكن البعد على عينى
....كنت اسهر معاااك
واسمع اصدافك تناااادينى
....دلوقتى انت يااابحر
جاااى تبكينى
....انا مش هااالومك
عشان غدرت بيااا
....ولا هالوم امواجك
بمياها العاليه
....ما هو انا يابحر
اللى عاشق سحرك ولونك
....فاكر يااابحر
لما شكايتلى من اصدافك
....فاكر يااابحر
لما حاكتلى اوجاعك
....انا كنت بسمعك
وبسمع كلامك
....واللى كنت بقدر عليه
كنت اعملهولك
.... ما انا كنت ليك
البسمه والفرحه
....اللى فعيونك
....ما انا كنت ليك النسمه
اللى
....بتلمس خدودك
....دلوقتى
غدرت ليه يااابحر وتحرمنى
.....من وجودك
.....وانا اللى عاشقك
وعاشق سحر لونك
             ******
                  صلاح الشااااااعر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

تجمدت حروفي للشاعرة رجاء الجواهري

تجمدت حروفي كأنجماد كفيّ من الجليد لا اقدر على نثرها اشعر انني فقدت المشاعر وجفت دموع عيني من حزن عتيد ...