الثلاثاء، 14 مارس 2017

ولاد الناس مش لعبة...مصطفى أحمد

ولاد الناس مش لعبه
يا صوت لسه صداه يصرخ
وشارب مر وبيشرخ
نواح الروح 
مابين نصين
بنات الناس مش لعبه
وطول عمري انا ليهم
اكون كفين
اشيل الهم واحميهم
واغير م العين
اتاري الوادي انا وحدي
ووادي غريب اتوه انا فيه
ولاااااااااااااااااااااااااااد الناس
مش لعبه
ولا متوه لقلوب عفشه
تحوم حواليه
واخلاقها سواد قشه
وبتهرب تسيبه غريق خلّيه
وكان ولهان سما صافيه
ضحكة روح تبان ف عنيه
وكام كلمه حروفها ليه ليه لييييييييه
ولا مر الجواب جاله
ومن ماله كان حاله
صرفته فيه
كام دبدوب على هدايه
واقابل حتي طاب خيك
واتشرف انا بيه
يلاقي والوش شال الغش
واتشمر تقابله ليه
وكان اللب متقزقز
تسالي يا بيه
اتاري الكدب متكيس
ومتليس ومتعبي انا فيه
بقلم مصطفي احمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

تجمدت حروفي للشاعرة رجاء الجواهري

تجمدت حروفي كأنجماد كفيّ من الجليد لا اقدر على نثرها اشعر انني فقدت المشاعر وجفت دموع عيني من حزن عتيد ...